לייעוץ ללא התחייבות: 055-9704235
עבירת פריצה והתפרצות

עבירת פריצה והתפרצות

תמונה של עבירת פריצה והתפרצות

עבירת פריצה והתפרצות היא עבירה מתחום עבירות רכוש, אשר עוסקת בכניסה ללא רשות או בהתפרצות למקרקעין: לדירה, בית תפילה, מבנה מסחרי או עסקי, וכן לרכוש מיטלטלין דוגמת רכב. עבירת פריצה והתפרצות לסוגיה מעוגנת בסעיפים 405-408 לחוק העונשין, המבדילים בין נסיבות ומאפייני העבירה והענישה בגינה.

עבירת פריצה והתפרצות – הגדרות ומונחים

עבירת פריצה והתפרצות מבדילה בין מספר פעולות הנוגעות לאופן ביצוע העבירה, תוך קשירת המעשה לכוונת ביצוע של עבירה נוספת, דוגמת: גניבה, פגיעה ברכוש או באדם, ועבירות נוספות.

סעיף 405 לחוק העונשין מבדיל בין שלושה סוגי מעשה המאפיינים את ביצוע העבירה:

כניסה-  כניסת אדם ללא רשות אל מבנה. המונח כניסה מתייחס לכניסה פיזית, להכנסת חלק גוף או כלי עזר למבנה.

“המכניס לבניין חלק מגופו או מן הכלי שהוא משתמש בו, נקרא נכנס ”

פריצה- ביצוע פעולה כנגד המבנה או אלמנט במבנה על מנת לאפשר כניסה אליו: שבירת מנעול, חלון, הסטת תריס, ולמעשה כל פעולה יזומה שנועדה לפתוח פתח לכניסה למבנה הסגור בפני לא מורשים.

“השובר חלק חיצוני או פנימי של בניין, או פתח – במפתח, במשיכה, בדחיפה, בהרמה או בכל דרך אחרת – דלת, חלון, תריס או כל דבר שנועד לסגור או לכסות פתח בבניין או פתח הנותן מעבר מחלק לחלק בבניין, נקרא פורץ”

התפרצות- שילוב בין שתי הפעולות האמורות: גרימת נזק בפעולת פריצה וכניסה למבנה.

“הפורץ ונכנס או פורץ ויוצא – נקרא מתפרץ”

עבירות המצויות תחת חוק העונשין ועוסקות בפריצה והתפרצות

סעיף 406 לחוק העונשין עוסק בעבירת פריצה והתפרצות למבני מגורים ולבית תפילה.

העונשים הקבועים תחת סעיף זה עומדים על 5 שנות מאסר בגין עבירת כניסה, אל מול 7 שנות מאסר בגין עבירת התפרצות.

סעיף 407 לחוק העונשין זהה ביסודו לסעיף 406, אלא שזה עוסק בפריצה והתפרצות למבנים שאינם מבני מגורים או תפילה  דוגמת עסק.

סעיף זה אינו מתייחס לעבירת כניסה, כי אם לעבירת פריצה והתפרצות בלבד.

סעיף 408 לחוק העונשים עוסק בביצוע עבירת פריצה והתפרצות בנסיבות חמורות, דוגמת נשיאת נשק חם. הגדרת נסיבות חמורות נתונה לפרשנות ומצויה בידי רשויות החוק והמשפט, כאשר הרשעה באישום זה עשויה להוביל לעונש מאסר לזמן כפול ביחס לעבירת המקור.

עוד מאמרים:

עבירות מרמה והונאה כל המידע >> 

האזנת סתר כל המידע >>

חשד בעבירות פריצה והתפרצות

מעצר של חשוד או זימונו לחקירה בחשד לביצוע עבירת פריצה והתפרצות לרוב תהיה מלווה בעבירות נוספות, דוגמת גניבה, שוד, תקיפה ואחרות.

על מנת להפוך חשד בעבירות פריצה והתפרצות על רשויות החוק מוטלת החובה להוכיח את ביצוע המעשה, כמו גם כוונת גניבה או כוונת ביצוע פשע מכל סוג. למעשה,

על מנת להימנע מהסתבכות משפטית ולבלום את האירוע כבר בשלבי החשדות המוקדמים, חשוב לפנות מיד עם המעצר ו/או הזימון לחקירה ראשונית בנושא לעורך דין פלילי ומיומן, בעל ניסיון בייצוג חשודים בעבירות רכוש. תפקידו של עורך הדין הוא לטוות קו הגנה ואסטרטגיה, בהתאם לנסיבות האירוע, ולהטיל ספק בטיעוני רשויות החקירה, בין אם בבסיס העובדתי ובין אם ביסוד הנפשי העוסק בכוונה לביצוע פשע.

לסיכום:

על פי הנסיבות, הראיות המצויות בידי גורמי החוק, הדרך בה הושגו ראיות אלה או אחרות, כמו גם גרסת החשוד ועדויות, יתווה עורך הדין את האסטרטגיה המשפטית המיטיבה, לסגירת התיק והחקירה, או במקרה הצורך לייצוג משפטי בהליכי שימוע ובהליך משפטי. עורך דין פלילי מנוסה ידע לשקף למיוצגיו בכל שלב של ההליך את המצב הנוכחי והתרחישים האפשריים, להוביל להקלה באישומים, לעסקת טיעון ולכל תוצאה שתהה האופטימלית עבור מיוצגיו, בהתאם לנסיבות המקרה וללשון החוק.

עורך הדין יעקב שקלאר הוא עורך דין פלילי מנוסה ומיומן, המעמיד לרשות לקוחותיו הרבים את מיטב ידיעותיו, ניסיונו והיכרותו המעמיקה עם החוק, הפסיקה והרשויות, בהליכי ייעוץ, ליווי וייצוג בכלל הליכי החקירה ובבתי המשפט.

 

צרו קשר
מלאו פרטים ונחזור אליכם
  • שדה זה הינו למטרות אימות וצריך להישאר ללא שינויים.