לייעוץ ללא התחייבות: 055-9704235
עורך דין סמים

עורך דין סמים

תמונה של עורך דין סמים

חוק פקודת הסמים המסוכנים בחוק העונשין מפורט במגוון סעיפים והתייחסות לתרחישים שונים, וייעודו הוא קביעת האיסור על גידול צמחים המשמשים להפקת סמים אסורים, אחזקה בסמים, שימוש אישי בסמים, מכירה ומסחר בסמים מסוכנים.

עבירה על פקודת הסמים היא בבחינת עבירה פלילית, אשר דינה מאסר בפועל העשוי להגיע ל-20 שנים ויותר. יחד עם זאת, החוק ופקודת הסמים המפורטת מבדילים בין חומרת העבירה, ומתייחסים באופן מדורג לעבירות סמים, החל  מאחזקה בסמים ו/או שימוש אישי בסם, וכלה בייצור, אחזקת כמויות גדולות של סם, שמטרתה הפצה ומסחר בסמים לצרכי רווח. הבידול האמור במקרים רבים יוצר ספק בעניין כוונת החשוד אל מול העובדות, מה שמצריך ליווי של עורך דין סמים מיומן כבר מתחילת ההליך.

סוגי סמים

רבים נוטים לחשוב כי החוק מקל עם משתמשים ומחזיקים בסמים הנחשבים קלים, דוגמת גראס מריחואנה, סמים אשר בבסיסם אינם גורמים להתמכרות גופנית, ובעומדם אל מול חשד לעבירות הנוגעות לסמים הללו, אינם ממהרים לפנות לשירותי עורך דין סמים מיומן בפליליים. זאת לעומת התפיסה של עבירות הנוגעות לסמים קשים דוגמת הרואין וקוקאין, הידועים כגורמי התמכרות ותופעות לוואי קשות יותר. תפיסה זו אינה נתמכת על ידי המחוקק הישראלי ופקודת הסמים, אשר אינם מבדילים בין סוגי הסמים, מאפייני התמכרות והיקף הנזק הנגרם בשימוש בגינם.

החוק אוסר בצורה ברורה ונהירה את השימוש בכלל סוגי הסמים, והיקף הענישה אינו משתנה ואינו זוכה להקלה או החמרה בהתאם לסוג הסם האמור.

סוגי עבירות סמים

פקודת הסמים, המחוקק והיקף הענישה הצפוי, כן נבדלים בהתאם לחומרת העבירה, כאשר אחזקת סמים לצורך שימוש עצמי זוכה להתייחסות מקלה, והענישה המרבית בגינה עומדת על שלוש שנים. לעומת זאת עבירות מסוג אחזקת סמים לצורך סחר בסמים מהווה עבירה פלילית חמורה יותר, שהענישה בינה עשויה לעמוד על עשרים שנות מאסר.

 

תפקידו של עורך דין סמים הוא לייצג את החשוד כבר בשלבי החקירה המוקדמים, לבחון את חומר הראיות, ולחתור להדיפת החשד לחלוטין ככל הניתן, או להפחתת האישום לאימום המקל ביותר שניתן, בהתאם לנסיבות.

עוד שירותים:

עורך דין צווארון לבן >> 

עורך דין אלימות במשפחה >> 

עובדות אל מול כוונות- כיצד נקבעת כוונתו של אדם הנתפס עם סמים בחזקתו

אזרח אשר נתפס כשבאמתחתו מצויים סמים מכל סוג, יחתור לטענה המקלה עמו, וככל ולא יוכל להכחיש את עובדת האחזקה בסם, יחתור לטענת אחזקת סם לצורך שימוש אישי. מערכת אכיפת החוק לעומת זאת, תנהל הליך הבוחן בהסתייגות טענה זו, ומתייחס לעבירות קודמות, כמות הסם שנמצא ברשות הנאשם, נסיבות הנוגעות לקבלת הסם וחיפוש אחר תיעוד להפצתו, בטרם יבחרו לקבל את טענת החשוד כלשונה ולהאשימו באישום מקל.

ההתנהלות והתבחינים הנוגעים לעבירות סמים, מתנהלים תחת עיקרון שונה מן העיקרון המשפטי המוביל בעבירות אחרות, בו חובת ההוכחה הנוגעת לכוונה חלה על רשויות החוק. חשדות בעבירות סמים מבוססות על כמות הסמים שנתפסו ברשות הנאשם אל מול כמות הסם המוגדרת בחוק לשימוש אישי או למסחר, ומגלגלת את חובת ההוכחה לטענת השימוש האישי אל החשוד, אשר רצוי שייוצג על ידי עורך דין סמים מיומן.

הגנה משפטית- עורך דין סמים

עורך דין מנוסה המייצג חשודים ונאשמים בראיות סמים יבחן את נסיבות האירוע, הראיות המוחלטות, הדרך בה הושגו הראיות הללו, ותבחינים נוספים, בבואו להגן על מרשו. ההגנה המשפטית תחל בניסיונות לדחיית החשד על הסף, תוך ניצול הגנות הקיימות בחוק לזכויות הנאשם, הטלת ספק במסקנות החוקרים והתבססות על עובדות בלבד, וגיוס תבחינים מקלים נוספים ככל הניתן, על פי חוק, ותוך היכרות יסודית עם החקיקה והפסיקה.

גם במקרה של כתב אישום ואף הרשעה, עורך דין מקצועי ומיומן בתחום יוכל להביא להקלה ניכרת בענישה בהתבסס על תבחיני גיל, עבירות קודמות, סוג הסם והשפעתו, נסיבות החיים של הנאשם ונכונותו לגמילה ולשיקום ועוד.

 

עורך דין יעקב שקלאר מלווה ומייצג חשודים ונאשמים בעבירות סמים, במקצועיות ובמיומנות, תוך ניסיון רב שנים בהופעות בבתי המשפט והיכרות מעמיקה עם כלל גורמי החוק, לטובת מיוצגיו הרבים, ובמסגרת זכויותיהם בחוק.

 

 

צרו קשר
מלאו פרטים ונחזור אליכם
  • שדה זה הינו למטרות אימות וצריך להישאר ללא שינויים.
Skip to content