לייעוץ ללא התחייבות: 055-9704235
חשיבות הפניה לעורך דין פלילי בשלבי החקירה המוקדמים

חשיבות הפניה לעורך דין פלילי בשלבי החקירה המוקדמים

criminal 1 1

חקירה במשטרה היא מעמד מורכב ומלחיץ גם עבור מי שיוצא ונכנס מחדרי החקירות ובמיוחד עבור מי שזומן לראשונה לחקירה ביום בהיר אחד. זו הסיבה שאם זומנתם לחקירה במשטרה – הדבר הראשון שאתם צריכים לעשות הוא לפנות לעורך דין פלילי מנוסה המתמחה במשפט הפלילי.

אם זומנתם או נלקחתם לחקירה פלילית, ובין אם קיבלתם לביתכם הזמנה לסור למשטרה הדבר הראשון והנכון ביותר שיהיה עליכם לעשות הוא לא לומר מילה לפני שתעמדו על זכותכם להיפגש ולשוחח עם עו”ד מומחה לחקירות משטרה טרם החקירה.

היוועצות עם עורך דין מומחה לחקירות משטרה בשלב זה היא קריטית, במיוחד לאדם המשוכנע בחפותו וזו הסתבכותו הראשונה עם החוק. הסיבות לכך רבות והעיקריות שבהן נובעות מפערי המידע בין חוקר המשטרה לנחקר. לעיתים קרובות הנחקר לא יודע מה הראיות העומדות כנגדו, אם בכלל. מצב דברים זה מעמיד את הנחקר בעמדת נחיתות אל מול החוקר ועלול לגרום לו לנדב גרסה ומידע שלא נמצא ברשות החוקר ופעמים רבות אף להביא להפללתו.

יש החושבים, שלא בצדק, כי דרישה להיוועץ עם עו”ד טרם החקירה מעידה על כך שלנחקר יש מה להסתיר.
מדובר במחשבה שגויה ואין לאפשר לה לפגוע בזכותו הבסיסית והחשובה כל כך של הנחקר להיוועץ בעו”ד.

להתייעצות עם עו”ד בשלב זה חשיבות גדולה מאוד לאור יכולתו של עוה”ד לסייע בגיבושה של גרסה עקבית שתוצג לחוקרים, באופן שימנע הצגת גרסה המכילה סתירות הנובעות מההתרגשות ולחץ נוכח המעמד.
גרסה המכילה סתירות עלולה לפגוע באופן משמעותי בנחקר בהליכים משפטיים מתקדמים יותר ואף לא אחת להביא להרשעתו של אדם חף מפשע.

עורך הדין המייעץ לאדם לפני חקירתו, יסביר לו את זכויותיו על פי החוק והפסיקה, יסביר ויזהיר אותו מפני תרגילי חקירה שונים ופעולות אשר עלולות להיחשב כשיבוש הליכי חקירה.
הייעוץ אותו נותן עורך הדין ללקוחו בשלב זה, יכול פעמים רבות להצילו מלמסור הודעת שווא ולהודות בעבירה שלא ביצע ואף מהלגיד דבר מה שעלול לפגוע בו שהוא אחר ממה שהתכוון בפועל להגיד. כמו כן, הייעוץ יכול לסייע לנחקר להתגבר על מכשולים ותרגילי חקירה שונים כגון מדובבים בתאי המעצר ושיטות רבות הנהוגות בשלבי החקירה.

הניסיון מלמד כי קיים הבדל משמעותי בין חקירה שהתבצעה מבלי שהנחקר התייעץ עם עו”ד, לחקירה שהתבצעה לאחר מפגש עם עורך דין לחקירה והכנה מוקדמת. ההכנה המוקדמת יכולה להיות ההבדל בין כתב אישום וקלון של רישום פלילי לבין זיכוי וחזרה מלאה לשגרה – אז מה עדיף?

משרדנו מתמחה במתן ייעוץ משפטי מידי, לנחקרים אשר זומנו לחקירה במשטרה. צרו עמנו קשר עם הגיעכם לתחנת המשטרה, בכל שעות היממה, ואחד מעורכי הדין של המשרד יגיע אליכם באופן מידי, ויכין אתכם לקראת החקירה.

ליווי נכון ומקצועי של עורך דין פלילי מנוסה כבר בשלבים המוקדמים של ההליך הפלילי יכול לקבוע את המשך כל ההליך ולהיות, בסופו של דבר, ההבדל בין מאסר לחירות. “המאמר אינו מהווה ייעוץ משפטי והאמור בו נועד לשמש כמידע ושירות לציבור”… 

צרו קשר
מלאו פרטים ונחזור אליכם
  • שדה זה הינו למטרות אימות וצריך להישאר ללא שינויים.
Skip to content