לייעוץ ללא התחייבות: 055-9704235
עבירות מין באינטרנט – אינוס באמצעות האינטרנט

עבירות מין באינטרנט – אינוס באמצעות האינטרנט

meamarim2 1

בשנים האחרונות אנו מבחינים במגמה עולה של תיקים פליליים המגיעים לפתחם של בתי המשפט השונים ושעניינם עבירות מין באינטרנט הכוללות בין השאר הטרדות מיניות, העברת חומר פורנוגרפי, פדופיליה, מעשים מגונים ואף אינוס.

התפתחות העולם הוירטואלי והאינטרנט הציבה בפני בתי המשפט בארץ התמודדות חדשה עם עבירות המין, בעיקר אלה המבוצעות כלפי קטינים, המשתמשים ברשת האינטרנט מבלי להבין את הסיכונים הטמונים בה.

עבירות מין באינטרנט – הריחוק הפיזי

עבירות מין באינטרנט – האנונימיות והריחוק הפיזי מהיושב בצידו השני של המחשב, משחררים חסמים ועכבות ואנשים נורמטיביים כלפי חוץ, שולחים ידם במעשים אותם לא היו מעיזים לעשות בעולם הנמצא מחוץ לעולם הוירטואלי.

מעשים שהיו בעבר כרוכים במגע פיזי עם נפגע העבירה, נתחלפו בסוגים שונים של מעשים מיניים בשלט רחוק.

בהחלטה מהעת האחרונה קבע בית המשפט המחוזי בתל אביב כי נאשם אשר הורה לקטינות לבצע מעשים מיניים בגופן, שכללו נגיעות בחלקי גוף אינטימיים והחדרת אצבעות וחפצים אחרים לאיבר מינן, בעוד הוא צופה בהן באמצעות תוכנת ה”סקייפ” ומורה להן מה לעשות, ביצע עבירה של גרם אינוס וגרם מעשה מגונה, וזאת כאשר לא היה כל מגע בינו לבינן.

לפנייה אל עורך דין הטרדה מינית לחצו>>

עבירות מין ברשת – כל מה שאתם צריכים לדעת

עבירות מין באינטרנט ההחלטה: באותה החלטה דחה בית המשפט המחוזי את טענת הסניגור לפיה לא מתקיימות יסודות העבירה היות והקטינות ביצעו את המעשים בגופן שלהן. בית המשפט המחוזי נימק החלטתו בכך שלא ניתן לצמצם את לשון החוק בעידן האינטרנטי בו אנו חיים כיום, ולהוציא מתוכו מעשים שבוצעו ע”י הקטינות בגופן שלהן כשאלה בוצעו עקב הסכמה פגומה (הן אם מכוח קטינותן והן אם מכוח מרמה) או ע”י כפייה (סחיטה באיומים), שכן העבירה משתכללת לידי עבירה פלילית כאשר הנאשם היה זה שגרם לביצוע המעשה (ר’ החלטה מיום 16/03/15 בתפ”ח (מחוזי ת”א) 41309-12-14 מ”י נ’ מורובטי מפי כב’ השופטת שרה דותן).

משרד עורך דין בתחום הפלילי יעקב שקלאר מומחה בייצוגם של נחקרים, חשודים ונאשמים בעבירות מין ככלל, ובאינטרנט בפרט, ומעניק ייעוץ וייצוג משפטי שוטף בכל שלב משלבי ההליך הפלילי. המשרד מעניק ייעוץ משפטי מיידי כבר בשלבי החקירה הראשונים ברשויות החקירה או בהליכי המעצר, בנוסף לייצוג בבתי המשפט וניהול התיק בערכאות השונות. “המאמר אינו מהווה ייעוץ משפטי והאמור בו נועד לשמש כמידע ושירות לציבור”… 

צרו קשר
מלאו פרטים ונחזור אליכם
  • שדה זה הינו למטרות אימות וצריך להישאר ללא שינויים.
Skip to content