לייעוץ ללא התחייבות: 055-9704235
נפגעת בתאונת דרכים? – עו”ד יעקב שקלאר מייעץ

נפגעת בתאונת דרכים? – עו”ד יעקב שקלאר מייעץ

avtokotastrofa 1

מהי תאונת דרכים? – עורך דין יעקב שקלאר מפרט:

כל פגיעה הנגרמת משימוש ברכב מנועי כגון מכונית, אופנוע, קטנוע, אוטובוס, משאית או טרקטור אשר נועד לנסיעה על הקרקע, נכנסת להגדרת “תאונת דרכים”.

לא מעט טועים לחשוב כי תאונת דרכים היא אך ורק התנגשות בין שני כלי רכב מנועיים, או התנגשות בין הולך רגל לרכב מנועי, אך תאונת דרכים יכולה להיגרם במגוון רחב של אירועים, למשל: נפילה באוטובוס, פגיעות מדלת פתוחה של מכונית, פגיעות ביציאה מהרכב, פגיעה ממטען שהשתחרר לכביש, וכן פגיעות נפשיות עקב אירוע טראומה כתוצאה מנוכחות בזירת תאונה קשה.

מהי פגיעת גוף? – עורך דין יעקב שקלאר מסביר:

בהתאם לחוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים, התשל”ה- 1975, כל אדם שנגרמה לו פגיעת גוף כתוצאה מתאונת דרכים זכאי לפיצויים בין אם הוא גרם לתאונה ובין אם האחר גרם לה.

מרבית פגיעות הגוף הנגרמות בעקבות תאונת דרכים הן פגיעות פיזיות שטחיות כמו: חבלות, שפשופים, שטפי דם, חתכים, ובתאונות דרכים קשות יותר יכולות להיווצר גם פגיעות אורתופדיות בגפיים ועמוד השדרה, פגיעות נוירולוגיות ואף פגיעות נפשיות.

יש לשים לב כי המכות השטחיות יחלפו כעבור זמן מה ולכן יש לתעד בתמונות את כל החבלות בטרם יחלימו.

קיימות פגיעות שלא יופיעו מיד לאחר התאונה כמו כאבי גב, היכולים להעיד על פגיעה אורתופדית, סחרחורות או טשטוש היכולים להעיד על פגיעה נוירולוגית ולכן יש חשיבות לבדיקה אצל רופאים מומחים, גם אם לא חשים בפגיעה מיידית.

את מי לתבוע? – עו”ד יעקב שקלאר מרחיב:

בתאונת דרכים ברכב פרטי, כאשר הנהג הוא זה שנפגע יש לתבוע את חברת הביטוח של רכבו. כאשר הנפגע הוא נוסע ברכב יש לתבוע את  חברת הביטוח של נהג הרכב שבו נסע. וכאשר הולך רגל נפגע מרכב פרטי יש לתבוע את חברת הביטוח של הרכב הפרטי שפגע בו.

במידה ופוליסת הרכב אינה תקפה וכן במקרים של תאונת “פגע וברח” ניתן לתבוע פיצויים מ”קרנית” שהינה קרן ממשלתית לפיצוי נפגעי תאונות דרכים. על מנת להוכיח את קרות התאונה יש לאסוף מסמכים כמו דו”חות משטרה על התאונה, מסמכים רפואיים המעידים על פגיעות גוף כתוצאה מהתאונה ועדי ראייה שנכחו במקום התאונה ויכולים להעיד על שאירע.

אופנועים מבוטחים על פי חוק בפוליסות ביטוח חובה אשר מבטחות את המשתמשים באופנוע בגין פגיעות גוף כתוצאה מתאונת דרכים.

בתאונת אופנוע, אם פוליסת הביטוח איננה תקפה, ניתן לתבוע את הפוליסה של הנהג שפגע בך אם תוכיח כי הנהג הפוגע גרם לתאונה.

אם נפגעת כהולך רגל מאופנוע בתאונת “פגע וברח” ולא ניתן לאתר את רוכב האופנוע, ניתן לתבוע את “קרנית”.

אם נפגעת בתאונת דרכים שהתרחשה במהלך יום עבודתך, בדרך לעבודה, או בחזרה מהעבודה, אתה זכאי לתבוע פיצויים בגין התאונה מחברת הביטוח וכן מהמוסד לביטוח לאומי. הפיצוי מביטוח לאומי מקוזז מסך הפיצוי הכולל שתקבל בגין נזקיך, בין אם תבעת את הביטוח הלאומי ובין אם לאו ולכן ישנה חשיבות לתבוע גם את חברת הביטוח וגם את ביטוח לאומי במקרה בו נפגעת בתאונת עבודה.

אחד מהישגי משרד עו”ד יעקב שקלאר הוא מקרה בו ייצג המשרד אדם שנפגע בתאונת דרכים קשה בדרכו למקום עבודתו. עו”ד יעקב שקלאר הגיש תביעה נגד חברת הביטוח של הרכב הפוגע וכן תביעה למוסד לביטוח לאומי. סך הפיצויים הכולל שהשיג משרד עו”ד יעקב שקלאר עבור הנפגע עמד על למעלה מ-2,000,000 ₪.

מתי לתבוע? – עו”ד יעקב שקלאר מסביר:

לצורך קבלת פיצוי הולם ומקסימלי בעקבות תאונת דרכים שעברת יש לבסס תביעה מוצקה ואיתנה. יש לאסוף את כל החומר הרפואי הרלוונטי, דו”חות משטרה מאירוע התאונה, עדויות וכד’, ללכת לרופאים מומחים ולקבל מהם דיאגנוזות לגבי מצבכם הרפואי.

לכן עדיף לא הגיש תביעה מיד לאחר התאונה אלא להמתין ולאסוף את כל החומר ולברר את מצבכם הרפואי.

תביעה בגין פגיעת גוף כתוצאה מתאונת דרכים ניתן לתבוע עד 7 שנים מיום התאונה, למעט במקרים חריגים כמו אם הנזק התגלה רק בשלב מאוחר יותר לתאונה ואז ניתן לתבוע עד 10 שנים מיום גילוי הנזק או אם נפגעת בתאונת דרכים כשהיית קטין, ניתן לתבוע עד 7 שנים מהיום בו הגעת לגיל 18.

אם נפגעת בתאונת דרכים, ניתן לפנות לעורך דין יעקב שקלאר המנוסה בתחום, מיד לאחר קרות התאונה, מה שיאפשר לך מימוש מלוא זכויותיך על-פי חוק ויעניק לך קבלת מלוא המידע והנתונים לצורך גיבוש תביעה מבוססת ומנצחת. “המאמר אינו מהווה ייעוץ משפטי והאמור בו נועד לשמש כמידע ושירות לציבור”…

צרו קשר
מלאו פרטים ונחזור אליכם
  • שדה זה הינו למטרות אימות וצריך להישאר ללא שינויים.
Skip to content