לייעוץ ללא התחייבות: 055-9704235
נהג אמבולנס, מתנדבות, ומה שביניהם

נהג אמבולנס, מתנדבות, ומה שביניהם

shklyar ambulance 1

נהג אמבולנס נעצר בחשד לאונס מתנדבות שעבדו איתו, מהן אחת קטינה, בטענה שלפני כן דאג לשכר אותן. הסנגור: “הוא גבר צעיר חתיך והן דלוקות עליו”. בית המשפט ביטל את מעצר הבית

נהג אמבולנס ופראמדיק של מד”א (30) נעצר בחשד שאנס וביצע עבירות מין בכמה מתנדבות צעירות – בנות 18 ו-16 – אך בית המשפט המחוזי ביטל אתמול את מעצר הבית שהוטל עליו.

החשוד, ששמו אסור לפרסום, הוא תושב בת ים. בעבר היה מאבטח של רשות שדות התעופה, ולפני כן איש יחידת נחשון של שב”ס. כיום הוא נהג וחובש במגן דוד אדום, ללא עבר פלילי. בתחילת החודש הוא נעצר לאחר שמתנדבת בת 18, בגירה, התלוננה כי אנס אותה ברכבו הפרטי. סנגורו, עו”ד יעקב שקלאר, טען: “הם חברים ועובדים יחד שנה וחצי. הוא היה איש סוד שלה, הידיד הכי טוב. היא הגיעה אליו הביתה עם חבר נוסף, הם שיחקו משחקי חברה ושתו אלכוהול. היא הקיאה ולא הרגישה טוב, והוא וחברו עשו לה אינפוזיה. אחרי שהתאוששה, לקחו אותה הביתה. בדרך החשוד הוריד את חברו. אחר כך הם נסעו למקום שקט, התחילו בביצוע אקט, היא נענתה לו וקיימו יחסים בהסכמה מלאה”.

לטענת החשוד, למחרת במקום העבודה הם נפגשו ואפילו עישנו סיגריה יחד בנוכחות אחרים. כמו כן, לטענתו אחר כך כשדיברו בטלפון, הוא אמר לה שלא יהיה לכך המשך, כי הוא אדם נשוי. לדברי החשוד, זה הרקע להגשת התלונה על ידי המתלוננת, שטענה כי היתה שיכורה בזמן קיום היחסים.

עו”ד שקלאר הציג את עברו הנקי של החשוד, שנעצר בגין בעילה וביצוע מעשה מגונה לכאורה שלא בהסכמתה ותוך ניצול מצבה של המתלוננת. לאחר שעיינה בנתונים, השופטת חיותה כוחן עומר החליטה לשחרר את החשוד ממעצר אחרי ארבעה ימים, וכתבה כי “הסיכוי שיוגש כתב אישום בתיק זה הינו נמוך”. פרסום שמו של החשוד, הוסיפה, “עלול לגרום לו נזק שלא לצורך”. כאן הסיפור רק מתחיל.

כעבור ארבעה ימים נוספים במעצר בית, המשטרה ביקשה את הארכתו לצורך השלמות חקירה. השופט יוסי ברכיה דחה את הבקשה ואמר שלא התרשם כי “החשדות התעבו בראיות נוספות”. עוד באותו היום ביקשה משטרת איילון דיון נוסף, בעילה של “עיון חוזר”, לאחר שגבתה עדות ממתלוננת נוספת – הפעם מתנדבת קטינה בת 16, שהחשוד קיים איתה יחסים במשך חצי שנה, אשר התחילו עוד קצת לפני יום הולדתה האחרון.

המשטרה ביקשה לעצור את החשוד שנית, אך זנחה את הבקשה ל”עיון החוזר”, ובמקום זאת פנתה ב”מסלול מהיר” לשופט אחר וביקשה צו מעצר, ללא יידוע הסנגור. החשד עכשיו: בעילת קטינה מתחת גיל 16 ואספקת משקה משכר. החשוד טען כי לא ידע את גילה של הקטינה ושב והתעקש כי הכל היה בהסכמה ומרצונה, וכי זה היה “סוג של רומן” לדבריו – יחסים שנמשכו זמן רב ומרביתם אחרי “גיל ההסכמה”.

המשטרה השיבה פייט: בדיון בבקשת המעצר לפני השופטת דנה אמיר, טענה נציגת משטרת איילון כי מהתלונה האחרונה עולה דפוס התנהגות שיטתי. לדבריה, החשוד ניצל “יחסי מרות עם המתנדבת במד”א, ילדה בת 16 עם חיים לא קלים שפיתחה בו תלות… הסרת איסור הפרסום חיוני לאיתור עוד מתלוננות”. עו”ד שקלאר טען מנגד, כי אין שום יחסי מרות: “הוא בסך הכל נהג…”. “המשטרה מנסה לבנות לו תיק”, הוסיף כאשר הוצגה עדות של צעירה שלישית, לא קטינה ולא מתלוננת, אך כזו שקיימה איתו יחסים. השופטת אמיר הורתה על החזרתו של החשוד למעצר בית והוסיפה הערה למשטרה: “מן הראוי היה ליידע את הסנגור על הכוונה לעצור שוב את החשוד, ולא לפנות במעמד צד אחד”.

אתמול (שלישי) נערך בבית המשפט המחוזי דיון בעררים של שני הצדדים: המשטרה – על שחרורו הנוסף של החשוד; הסנגור – על מעצר הבית.

הטוענת המשטרתית, פקד מורן חדד, ציינה כי “במד”א אסור לנהל יחסים עם מתנדבות, והוא חתום על זה”. עו”ד שקלאר, בסגנונו הייחודי, תיאר תמונה אלטרנטיבית עם טיעון משפטי התוקף את התנהלות המשטרה, ומתובל בתיאורים לא משפטיים: “הוא גבר צעיר, חתיך, בן 30, קרבי, והן דלוקות עליו”, אמר שקלאר באולמו של השופט יוסי טופף. “יש שם פעילות, חבר’ה צעירים עושים סקס”. נציגת המשטרה עקצה אותו: “הוא מביא אותן לביתו, ומתרברב באלכוהול שיש לו. לא חושבת שזו התנהגות נורמטיבית של גיבור ישראל”.

בהמלצת השופט טופף, המשטרה הסכימה לביטול מעצר הבית של החשוד, וחזרה לתנאי השחרור הראשונים: הרחקתו ממד”א ומהמתלוננות למשך 45 ימים, ואיסור פרסום שנותר בעינו, למעט פרטי הפרשה.

צרו קשר
מלאו פרטים ונחזור אליכם
  • שדה זה הינו למטרות אימות וצריך להישאר ללא שינויים.
Skip to content