לייעוץ ללא התחייבות: 055-9704235
נאשמים בסרסרות שוחררו בשל חשד לעבירות מין של חוקר

נאשמים בסרסרות שוחררו בשל חשד לעבירות מין של חוקר

 1 1

יומיים אחרי מעצרו של חוקר משטרה בן 30 בחשד שביצע עבירות מין בנשים מרוסיה שמסרו עדות בפרשת סרסרות – שחרר בית המשפט חמישה מששת הנאשמים בפרשה. הפרקליטות הסבירה: “חקירת מח”ש תימשך זמן מה – ולכן ראוי לשחררם בתנאים מגבילים”
גלעד מורג פורסם: 09.03.18

בית המשפט המחוזי בתל אביב שחרר היום (ו’) למעצר בית חמישה משישה נאשמים בפרשת סרסרות שבה הוגש כתב אישום לאחרונה. ההחלטה לשחררם התקבלה לבקשת הפרקליטות, לאחר שהשבוע התגלה כי שוטר שחקר את הנאשמים ביצע לפי החשד עבירות מין בשתי עדות בחקירה.
שלשום עצרה המחלקה לחקירות שוטרים חוקר משטרה בן 30 בחשד שביצע עבירות מין בשתי נשים מרוסיה שהגיעו ארצה כדי לעסוק בזנות. לפי החשד, המעשים בוצעו במהלך חקירת שתי הנשים, כשהן מסרו עדות כמי שנפלו קורבנות לסרסרות בבני אדם.

לפי הטענות, בנשים סרסרו כמה נאשמים ונאשמות, והפרקליטות הגישה נגדם כתב אישום ב-1 במרץ. בכתב האישום הואשמו שישה מעורבים – חמישה תושבי ישראל ותושבת מולדובה – בשורה של אישומים, בהם הבאת נשים לזנות ושיבוש חקירה.

לפי כתב האישום, כמה מהמעורבים ייבאו נשים ממזרח אירופה כדי שיספקו שירותי מין בתשלום. עם הגשת כתב האישום ביקשה הפרקליטות להותירם במעצר עד לתום המשפט – מעצר שיכול להימשך חודשים רבים. אבל בעקבות חקירת השוטר החשוד בעבירות מין בשתי עדות ביקשה אתמול הפרקליטות מבית המשפט המחוזי בתל-אביב לשחרר את הנאשמים בתנאים מגבילים.

הנימוק שהציגה הפרקליטות היה שכיוון שנגד השוטר מתנהלת חקירת מח”ש ויש חשד כי הוא שיבש את החקירה – הפרקליטות סבורה שיש לבחון את שחרורם בתנאים מגבילים, כיוון שלא ברור מתי תסתיים חקירת מח”ש ומתי יימסרו ממצאיה. בית המשפט נעתר היום לבקשה ושחרר למעצר בית חמישה מששת הנאשמים. בעניינה של נאשמת נוספת תתקבל החלטה ביום ראשון.

עו”ד יעקב שקלאר, המייצג חלק מהנאשמים ששוחררו, אמר בתגובה: “מדובר בסיפור יוצא דופן בחומרתו של שחיתות במהלך החקירה – חוקר בכיר דובר רוסית, שעיקר פעולות החקירה שהוא מבצע הוא חקירת ‘קורבנות הסחר’, מנצל את כוחו ומעמדו ופוגע בהן מינית שוב ושוב, ובכך פוסל את עדותן. הנאשמים טוענים שהוא גם הדריך אותן מה לומר, ולכן אין לעדותן כל משקל. המדינה נהגה בהגינות כשביקשה עיון חוזר וביקשה לשחרר את כל הנאשמים לאלתר לאור זיהום החקירה על ידי היחידה החוקרת”.

www.ynet.co.il

צרו קשר
מלאו פרטים ונחזור אליכם
  • שדה זה הינו למטרות אימות וצריך להישאר ללא שינויים.
Skip to content