לייעוץ ללא התחייבות: 055-9704235
מלחמת ההישרדות של נתניהו מקרבת אותנו לאנרכיה

מלחמת ההישרדות של נתניהו מקרבת אותנו לאנרכיה

6363 1

ביבי הוא גיבור טראגי. גיבור, מכיוון שהוא נערץ באופן מעורר השתאות ע״י קהל עצום, ושנוא במידה דומה ע״י קהל אחר. הוא אדם שמעורר רגש חזק. אף אחד לא אדיש אליו. בגלל זה, מתחילת דרכו הפוליטית משך אש. אדם ברוך כישרונות, דומיננטי, רהוט וחכם, שעל מידת ניסיונו אין עוררין. טראגי, מכיוון שאחריתו להסתלק בעל כורחו בצורה שפלה. הלוואי וניתן היה לכרות עמו הסכם, שאם יצא בשקט לפנסיה, יחסך הביזיון, עבורו ועבורנו. בכל זאת, עשה דבר או שניים בשביל המדינה. אבל לא אדם כמו ביבי יוותר. דומה שככל שהוא מוכה יותר, כך גדל מרצו להילחם

הנאום שנשא אמש העלה אותנו מדרגה, קירב אותנו עוד קצת לכאוס הצפוי בהעמדתו לדין. שימוע, מי שלא יודע, זה צעד לפני כתב אישום. כתב החשדות, המונה 57 עמודים כתוב ביד אומן. סיפור על שחיתות, נהנתנות ואובדן ערכים. הקריאה בו לא נעימה. היא חושפת אישיות שקרנית וקמצנית. לא זה האיש שאנחנו רוצים שיעמוד בראשנו. אנחנו מבקשים לנו מנהיג חרוץ, צנוע ונעים הליכות שישלם על הנאותיו מכיסו. גם הקטנוניות שבכתב החשדות מטרידה. על מה נפל ראש ממשלה? על סיגרים ושמפניה? על תכשיט זהב לאשתו? על כתבה אוהדת באתר כזה או אחר? על שיחות רמייה עם מו״ל של עיתון? על פני הדברים נדמה שאין הצדקה להפיל ראש ממשלה על זוטות שכאלה. עד שצוללים לפרטים הקטנים, להיקף השחיתות.

התקרבנו לכאוס, אמרתי, כי שימוע זה כבר רגל אחת בבית המשפט. במיוחד בתיק הזה. מהשימוע הזה לא יצא לביבי שום דבר טוב. טובי המומחים המשפטיים במדינה ישבו על המדוכה וטחנו את הראיות עד דק. הסיפורים גם אינם מסובכים במיוחד. הסיגרים והשמפניה נדרשו ונמסרו כשיטה לאורך זמן, על דרך האספקה הקבועה. השיחות עם מוזס מוקלטות ומדברות בעד עצמן. ובעניין הכתבות המוזמנות מוואלה, יש שפע של עדויות והקלטות, כמו גם התמורה שנשמעת מתקבלת מפיו של אלוביץ עצמו, שחילק הוראות לראשי וואלה, והוקלט כשהוא מסביר את התמורה שלה הוא מצפה ואכן מקבל. מניסיוני, שימוע רק יעזור לפרקליטות לתקן ולסדר את כתב האישום ולהדק אותו, לאחר שתשמענה טענות ההגנה. את החוסרים בראיות שימנו פרקליטי ביבי, ישלימו בפרקליטות או בהשלמות חקירה או בשינויי ניסוח של הטקסט המפליל. הסטטיסטיקה נגד ביבי. הרוב המוחלט של השימועים הנסמכים על טיוטת כתב אישום נגמרים בכתב אישום.

מלאו פרטים ונחזור אליכם
  • שדה זה הינו למטרות אימות וצריך להישאר ללא שינויים.

כל הטענות כבר נדונו ונדושו ונלעסו עד דק. בפרקליטות צפו את הטענות והתכוננו להן. ביבי גם לא הסתיר אותן וצעק אותן מעל לכל במה. אם לא היו משוכנעים בפרקליטות שיקבלו הרשעה באחד התיקים או בכולם גם יחד, לא היו מסתכנים. כשהתנהלה חקירה, אי הודאות בקשר לאישומים, העדר הפרטים, הקלו על ביבי ועל מעריציו לזעוק רדיפה. כך גם על חברי הליכוד לעמוד לצדו. אבל למילים הכתובות ע״י היועץ המשפטי לממשלה יש כוח משלהן. מסמך רשמי, חד, ברור, כפי שהוגש אתמול, מפזר את הערפל. לא ניתן יותר לדבר באופן כללי. האשמה מתחדדת והופכת ממעורפלת לוודאית. גם ההכרה בעובדה הבלתי נמנעת על העמדה לדין מתחילה לחלחל. בשבועות הקרובים האישומים ישקעו בליבם ובשכלם של כל האזרחים. רק הגרעין הקשה של ביבי ימשיך להתעלם מהמציאות. בקרוב גם בליכוד יתחילו להתנער מהבוס, לנטוש את הספינה הטובעת. לחשוב על היום שאחרי.

נעזוב שניה את אשמתו או חפותו של ראש הממשלה, את הטענות למרדף תקשורתי ומשפטי, את הוויכוח בדבר אישיותם של ביבי ושל בני משפחתו, את המחלוקת על הישגיו או נזקיו. בואו נניח לצורך הדיון, שראש הממשלה הוא גם חף מפשע וגם מעולה; עכשיו נשאל האם כדאי, בדגש על המילה ׳כדאי׳, לבחור בו, או שהבחירה תוביל לתוצאה מזיקה?

לאחר ההכרזה ופרסום כתב האישום, ביבי והליכוד יינזקו באופן ישיר, אבל גם בהנחה שביבי אכן ייבחר ויקים ממשלה, לאחר אנדרלמוסיה פוליטית, לכמה זמן הממשלה הזאת תיכון? מניסיוני בשימועים, כאמור, מרווח התנועה לכאן או לשם, כשיש כבר טיוטת כתב אישום, הוא מועט. אם כן, מסקנה ברורה היא שטיוטת כתב האישום תהפוך לכתב אישום. היה וביבי לא יתפטר בעצמו, הרי שאורך חיי הממשלה לאחר הגשת כתב האישום יהיה בין 3 ל-6 חודשי כאוס פוליטי ומשפטי. הנזקים שאירוע כזה יגרום עלולים להיות בלתי הפיכים, עד כדי סכנה לדמוקרטיה, לא פחות, בהתחשב בכוח הפילוג וההסתה של ביבי, ובהתחשב באלימות תומכיו ומעריציו, שאינם מוכנים לקבל את הכרעות מערכת המשפט ואף קוראים ליציאה למלחמת אחים. המסקנה המתבקשת היא, שבהנתן שהגשת כתב האישום הינה בלתי נמנעת – והמשפט יארך שנים, כי ביבי יקיז דם, שכן הוא נלחם על חייו וחירותו – הרי שכל מי שמצביע ביבי, בהכרח מצביע לאנרכיה פוליטית ומשפטית הרסנית ומזיקה, שאת סופה אי אפשר לתאר ולחזות, ועלולה להגיע עד לממדים אפוקליפטיים.

דוגמית מזה קיבלנו בנאום אמש, שבו החל ביבי לדרוך על ראשי המשפט, שי ניצן פרקליט המדינה הוצג כשמאלני בוגד שמטה משפט משיקולים לא מקצועיים וכך גם ליאת בן ארי. ביבי מחמם מנועים. מסע ההסתה והשיסוי יגיע גם ליועץ עצמו ואחריו גם לשופטים ולכל מי שיעסוק בענייני ביבי. כולם יזדקקו לאבטחה צמודה. ראש הממשלה לא ישאיר פצועים. הוא ימות עם פלישתים, ומבחינתו כל מי שרוצה לקחת לו את הג׳וב, שרק הוא יכול למלא, כי אין בלתו, הוא פלישתי.
צרו קשר
מלאו פרטים ונחזור אליכם
  • שדה זה הינו למטרות אימות וצריך להישאר ללא שינויים.
Skip to content