לייעוץ ללא התחייבות: 055-9704235
כתב אישום ראשון בפרשת “תיבת נח”

כתב אישום ראשון בפרשת “תיבת נח”

katava 1

מאת: www.themarker.com

שבועות ספורים אחרי מעצרו על עדי צים, בעל השליטה בחברת ניכיון הצ’קים SR אקורד – הגישה הבוקר רשות המסים כתב אישום ראשון בפרשה. כתב האישום שהוגש נגד יצחק ואזנה כולל עבירות מס בהיקף של כ- 1.3 מיליארד שקל ועבירות הלבנת הון בהיקף של לכל הפחות כ-140 מיליון שקל.

לפי כתב האישום, ואזנה הוציא חשבוניות פיקטיביות לחברות המספקות שרותי כוח אדם בתחום הניקיון והשמירה ובכך הונה את רשות המסים, ביטוח לאומי ומשרד הכלכלה. ואזנה נעצר בעקבות חקירה שכונתה “תיבת נח” המשותפת למחלקת חקירות מכס ומע”מ ת”א, פקיד שומה חקירות ת”א, הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור, משרד הכלכלה, ביטוח לאומי ויחידה ארצית לפשיעה כלכלית של משטרת ישראל, במסגרתה נעצרו מספר מעורבים, ביניהם גם צים.

על פי כתב האישום, בין השנים 2013-2010 עסק בן דוד של הנאשם, ליאור ואזנה, בהפצת חשבוניות פיקטיביות בענף כוח האדם על שם עוסקים שונים. בתחילת שנת 2013, הצטרף לפעילות זו גם הנאשם – יצחק ואזנה, והשניים פעלו יחד בין היתר באמצעות חברת “יהלום שירותי שמירה, אבטחה והדרכה”. בעקבות חקירה פלילית נגד ליאור ואזנה, עברו “לקוחותיו” לנאשם על מנת שזה ימשיך לתת להם כיסוי חשבונאי פיקטיבי.

לפי הנטען, בשנים 2016-2013 עבר יצחק ואזנה משימוש בחברה אחת לשימוש בחברה אחרת, ובסך הכל השתמש בלפחות 7 חברות שונות על מנת להפיק חשבוניות מס פיקטיביות ללקוחותיו עבור אספקת שרותי כוח אדם, כך שייווצר מצג שווא לפיו העובדים הם של הנאשם ולא של לקוחותיו. לפי רשות המסים, כחלק מהתוכנית העבריינית, הנאשם עשה שימוש במירמה באישורים ממשרד הכלכלה לעסוק בתחום כוח האדם, ניקיון ושמירה. על מנת ליצור מראית עין של פעילות עסקית בחברות שבשליטתו ולמנוע את לקיחת האישורים ממנו, העסיק ואזנה מספר עובדים מצומצם בהן.

כמו כן, לפי כתב האישום, ביצע ואזנה באמצעות החברות הנפקת תלושי שכר ואיפשר לאחרים להוציא תלושי שכר על שמן של החברות. התשלומים שקיבל בעבור הנפקת המסמכים הועברו אליו בהמחאות או בהעברות בנקאיות לחשבונות של החברות, נמשכו אצל נותני שירותי מטבע, ביניהם, אס אר אקורד וצים פיננסים והוחזרו ללקוחות תמורת עמלה.

רשות המסים טוענת כי אחת המטרות היתה לאפשר לחברות להעסיק מאות עובדים, בלי שיתקיימו יחסי עובד-מעסיק ומבלי שהן יצטרכו לתת לעובדים את הזכויות המתחייבות מחוק הביטוח הלאומי וכן לשלם בגינם מס הכנסה.

כתב האישום הוגש על ידי עורכי הדין ליאת בכור, מאור סבג ואוראל בן מוחה מהיחידה המשפטית לתיקים מיוחדים ברשות המסים.

עו”ד יעקב שקלאר, שמייצג את ואזנה, מסר בתגובה: “מרשי כופר באישומים נגדו. לטענתו, הוא שכיר שעבד בחברות כוח אדם אשר סיפקו עובדים למפעלים וקיבלו משכורות ודיווחו על הכנסותיהם כדין. מרשי מביע תדהמה על העובדה שמכל המעורבים רק כנגדו הוגש כתב אישום ללא שימוע.

“ביהמ”ש דחה את בקשת המדינה לעצור את מרשי ושיחרר אותו עד להחלטה אחרת. אנו נגיש בקשה לביטול כתב האישום עקב אי עריכת שימוע. נדמה לנו כי כתב האישום הוגש בחופזה רק לצורך המעצר. עתה, לאחר שבית המשפט דחה את בקשת המעצר, נראה לפרקליטות כי החיפזון מן השטן. אנו בטוחים כי ההר יוליד עכבר”.

מאת: www.themarker.com

צרו קשר
מלאו פרטים ונחזור אליכם
  • שדה זה הינו למטרות אימות וצריך להישאר ללא שינויים.
Skip to content