לייעוץ ללא התחייבות: 055-9704235
נחשד בסיוע לרצח השופט ויורשע בעבירה קלה

נחשד בסיוע לרצח השופט ויורשע בעבירה קלה

13 4

נחשד בסיוע לרצח השופט ויורשע בעבירה קלה

מאת דורית גבאי

משה ארג’ואן הודה במסגרת עסקת טיעון באשמה של סיוע לנשיאת נשק

מכה לפרקליטות המדינה: הנאשם שהסיע את רוצחו של השופט עדי אזר ז”ל למקום שבו הסתיר את האקדח, ונחשד בסיוע לרצח, יורשע כנראה רק בעבירה קלה של סיוע לנשיאת נשק, וייתכן שלא יישב בכלא אפילו יום אחד.
כשבוע לאחר רצח השופט הסיע משה ארג’ואן את הנאשם במעשה, רפי נחמני, לחוף מכמורת. נחמני שלף את האקדח, שעל פי כתב האישום הטמין במקום לאחר הרצח, והשניים נסעו לחוף פלמחים והחביאו שם את הנשק. בדרך הם נעצרו על ידי המשטרה בגלל עבירת תנועה, אך לשוטרים לא היה מושג כי הם קשורים למעשה. רק לאחר פענוח הפרשה נעצרו נחמני, ארג’ואן ויצחק זוזיאשווילי, המואשם בהזמנת הרצח.

בשלב הראשון היה ארג’ואן חשוד בסיוע לרצח השופט, אבל המשטרה לא הצליחה להוכיח כי היה מעורב במעשה, ונאלצה לשחררו למעצר בית. בסופו של דבר הוגש נגדו כתב לאישום על עבירה של החזקת נשק ונשיאתו. נציגי הפרקליטות, עורכי הדין זיוה קנדל ושרון הר-ציון, טענו כי לאחר שניידת המשטרה עצרה את המכונית שבה נהג ארג’ואן ממכמורת לפלמחים, הוא הורה לנחמני:”זרוק”. לטענתם, הדבר מעיד על כך שידע כי מדובר בנשק ששימש לביצוע עבירה. סניגורו עורך הדין יעקב שקלאר, טען מנגד כי ארג’ואן לא ידע כי נחמני מעורב ברצח. בית המשפט המחוזי בתל-אביב הורה לשחרר את ארג’ואן גם ממעצר הבית שבו היה נתון.

עם תחילת משפטו של ארג’ואן החל הליך גישור פלילי, בניסיון להביא את המשפט לסיומו מבלי שיהיה צורך לשמוע עדים. הפרקליטות הסכימה להמיר את האשמה לעבירה קלה יותר: סיוע לנשיאת נשק. השופט בדימוס עזרא קמא ששימש כמגשר וניסח את טיוטת ההסכם, הציע להטיל על ארג’ואן שני חודשי עבודות שירותוקנס בסך 2,500 שקלים. הפרקליטות וההגנה יודיעו בעוד שבוע לבית המשפט על הסכמתן להסדר הטיעון.

צרו קשר
מלאו פרטים ונחזור אליכם
  • שדה זה הינו למטרות אימות וצריך להישאר ללא שינויים.
Skip to content