לייעוץ ללא התחייבות: 055-9704235
חוק זכויות נפגעי עבירה

חוק זכויות נפגעי עבירה

תמונה של חוק זכויות נפגעי עבירה

חוק זכויות נפגעי עבירה – הליך משפטי הוא מצב בו המדינה מגישה כתב אישום נגד אדם, אך באמצע עומד אדם נוסף והוא נפגע העבירה – וגם לו מגיעים לא מעט זכויות בהליך הפלילי.

בעוד שבתחומים שונים כמו תחום עיסוקו של עורך דין לתעבורה למשל, נהוג לחשוב שההליך הפלילי מחולק לשני צדדים, כשהמדינה מצד אחד חוקרת ומגישה כתב אישום נגד אדם בצד השני. עם זאת, ברוב המקרים עומד גורם נוסף באמצע, והוא נפגע העבירה עצמו. במקרים רבים נפגעי העבירה נדחקים הצידה, כשכל מה שעומד מול עיני מערכת אכיפת החוק הוא הרשעת הנאשם.

חוק זכויות נפגעי עבירה 

בשנים האחרונות המצב הולך ומשתנה, ונפגעי עבירה עומדים על זכותם להשמיע קול, להיות מעורבים בהליך המשפטי נגד מי שפגע בהם, ולהפעיל מנועי לחץ על גופי אכיפת החוק על מנת שהצד שלהם בסיפור ישמע בגאון.

במערכת אכיפת חוק זכויות נפגעי עבירה עמוסה כמו המערכת הישראלית, יש מדינה אינטרס להגיע לעסקת טיעון, ולא להיגרר למשפט מתמשך אליו במקרים רבים המערכת הפלילית אינה בנויה. זאת בניגוד לעורכי דין משפחה שעוסקים בתחומים מתמשכים ונמצאים במערכת סבלנית הרבה יותר. האינטרס הזה עומד במקרים רבים בניגוד לאינטרס של נפגעי העבירה, וגורם להם עוגמת נפש, תחושת חוסר אונים וחוויית פגיעה נוספת, הפעם ממערכת הצדק שנדמה שזנחה אותם.

עורך דין פלילי מקצועי יידע לעמוד על המשמר מול רשויות אכיפת החוק ובתי המשפט. הוא ישים את האינטרס של נפגע העבירה בראש מעייניו, ויידע להילחם בשביל הלקוח שלו, על מנת שהצדק ייצא לאור.

שירותים נוספים :

מחיקת רישום פלילי>>

מידע מקיף על עבודות שירות>>

חוק זכויות נפגעי עבירה

נפגעי עבירה זכאים לזכויות רבות, זכויות אשר מעוגנות חוק זכויות נפגעי עבירה, ושאותם הם יכולים לממש במשך ההליך המשפטי. אחת הזכויות העיקריות לה זכאים נפגעי עבירה או האפוטרופוס של נפגע העבירה, היא הזכות לקבל מידע אודות ההליך המשפטי, כמו גם הזכות לעיין בכתב האישום שמוגש נגד מי שמואשם כי פגע בהם, וכל מידע בנוגע לסיוע שמגיע להם ולבני משפחתם.

יתרונות הייצוג נפגעי עבירה הפרטי – חשוב לזכור שנפגע עבירה הוא אמנם גרעין המאבק המשפטי, אך במקרים רבים הוא כאמור נדחק הצדה, על מנת שהמערכת תוכל לבצע את העבודה שלה בלי הפרעות. 

נציגי התביעה המשטרתית או הפרקליטות מנסים במקרים רבים לעמוד בקשר עם נפגעי העבירה, אך אין להם את היכולת לתת מענה לרצונותיהם, הן מבחינת האינטרס שעומד מולם והן מבחינת כמות כוח האדם הקטנה יחסית שעומדת לרשותם.

עורך דין פלילי שייצג את נפגע העבירה הוא החלק החסר בפאזל. היכולת שלו להיכנס לעובי הקורה היא אולי שונה מזו של עורך דין מסחרי בעולמות אחרים לחלוטין, אך עורך דין פלילי הוא מי שיכול לעקוב אחר סטטוס שחרור ממעצר של החשוד, לחבר בין הרצון הטוב של גופי אכיפת החוק לבין נפגעי העבירה והאינטרסים של הצדדים, שכן הם אולי מקבילים אבל הם לא מתנגשים.

 

מלאו פרטים ונחזור אליכם
  • שדה זה הינו למטרות אימות וצריך להישאר ללא שינויים.

תפקידו של עורך דין פלילי

חוק זכויות נפגעי עבירה מקסום זכויות – מאחר ותהליך המשפט הפלילי הוא ארוך ומייגע, כזה שמתחיל בחקירת משטרה, ואמור להמשיך להבשלת כתב אישום ובקצה גם להרשעה, נפגע העבירה צריך לשמור על האינטרסים שלו, על הרלוונטיות שלו, ומצד שני גם לא לשקוע כל כולו אל תוך התהליך הזה, ולנסות במידה זו או אחרת להמשיך בחייו.

בלי להיות תלויים באיש – המציאות מראה לנו שעם השנים נפגעי עבירה נדחקים הצידה ונשחקים. בהתנהלות הישירה שלהם מול רשויות אכיפת החוק הם נתונים לחסדיהם של קצין חקירות, תובע או פרקליט, שיכול לשתף אותם בתהליך בדרך בה יבחר לעשות זאת. יש נציגי רשויות אכיפה שמאירים פנים יותר לנפגעי עבירה, ויש כאלה שמנתבים את מרצם לחקירה ולהליך המשפטי.

מונע התיישנות תיקים – מצד שני, ישנם מקרים בהם תיקי חקירה לא מבשילים לכדי כתב אישום, נדחקים לפינה ולא מקבלים טיפול מרשויות אכיפת החוק כלל. עורך דין פלילי מקצועי לא ייתן לדברים לשקוע, ויידע לעמוד על הזכויות של נפגעי העבירה כך שהם יקבלו את הטיפול הראוי ממי שאמון על כך.

 

מומלץ לפנות למשרד עורכי דין מקצועי בכל שאלה, התייעצות או שירות משפטי.

 

צרו קשר
מלאו פרטים ונחזור אליכם
  • שדה זה הינו למטרות אימות וצריך להישאר ללא שינויים.
Skip to content