לייעוץ ללא התחייבות: 055-9704235
המדריך לנפגע בתאונת דרכים

המדריך לנפגע בתאונת דרכים

avariya 1

מדי שנה נפגעים, במדינת ישראל, אלפי אנשים, כתוצאה מתאונות דרכים. להלן הנקודות הבסיסיות אותן חשוב לדעת במקרה של פגיעה עקב תאונת דרכים.

  1. בין אם אתם אשמים בתאונת הדרכים ובין אם לא, הנכם זכאים לקבלת פיצוי בגין נזקי גוף (פציעה וכדו’) שנגרמו לכם.
  2. בתאונת דרכים בה הולך רגל נפגע מכלי רכב, זכאי הולך הרגל לפיצוי על נזקיו מחברת הביטוח שבה בוטח הרכב הפוגע, וזאת גם אם הולך הרגל אשם בתאונה.
  3. במקרה של תאונת “פגע וברח” שבה לא נתפס הנהג הפוגע, יקבל הנפגע פיצויים בגין נזקי התאונה מהקרן הממשלתית “קרנית“.
  4. הפיצוי בגין נזקי גוף ישולם באמצעות החברה שדרכה בוצע ביטוח החובה של הרכב. במקרה שבו הרכב לא בוטח בביטוח חובה, ניתן יהיה לקבל את הפיצוי מן הקרן הממשלתית “קרנית“. הקרן היא תאגיד ציבורי שהוקם, בין היתר, כדי לשמש כרשת ביטחון עבור נפגעי תאונות דרכים  אשר מסיבות שונות, לא יכולים לקבל פיצוי מחברת הביטוח. לדוגמה, כאשר חברת הביטוח פשטה את הרגל או כאשר הרכב לא בוטח בביטוח חובה.
  5. במקרה של “תאונה עצמית”, גם אז, זכאי הנפגע לקבלת פיצויים מחברת הביטוח.
  6. בתאונת דרכים קטלנית בה נהרג אדם, הפיצויים המגיעים לנפטר מביטוח החובה יועברו אל יורשיו. בנוסף לפיצויים, תשלם חברת הביטוח עבור דמי הקבורה, הקמת המצבה ועוד.
  7. מאחר שעד למועד קבלת סכום הפיצויים עשוי לעבור זמן רב, ניתן לקבל תשלום ביניים אשר ישמש למתן פתרון פיננסי מיידי, עד למועד קבלת התשלום המלא. עורך דין מנוסה עשוי לדרוש מחברת הביטוח תשלום זה, ובמקרה הצורך, אף יפנה בבקשה לבית המשפט.
  8. גובה שכר הטרחה לעורך הדין בתביעות על פי החוק לנפגעי תאונות דרכים, מוסדר בחוק ובכללי האתיקה של לשכת עורכי הדין.
    נקבע כי במקרה שבו תביעת הפיצויים הסתיימה בהסדר מול חברת הביטוח מבלי שהוגשה תביעה לבית המשפט, שכר טרחת עורך הדין לא יעלה על 8% מסכום הפיצויים שבהסדר. במקרה שבו הוגשה תביעה אך התיק הסתיים בהסדר עם חברת הביטוח, שכר הטירחה לא יעלה על 11% מסכום הפיצויים. במקרה שבו הוגשה תביעה לבית המשפט והמשפט הסתיים בפסק הדין מבלי להגיע להסדר, שכר טרחת עורך הדין יגיע עד לגובה של 13% מסכום הפיצויים.
  9. שכירת שירותיו של עורך דין מנוסה במקרים כגון אלו,  היא זו שתביא למיצוי זכויותיכם במקרה של פגיעה עקב תאונת דרכים.
צרו קשר
מלאו פרטים ונחזור אליכם
  • שדה זה הינו למטרות אימות וצריך להישאר ללא שינויים.
Skip to content