לייעוץ ללא התחייבות: 055-9704235
ייצוג בעבירות מין

ייצוג בעבירות מין

תמונה של ייצוג עבירות אונס

ייצוג בעבירות מין – עברות מין הן כר נרחב לעלילות שווא. פעמים רבות מוצאים עצמם החשודים או הנאשמים קורבנות של מערכת משפטית, המורכבת ממשטרה, פרקליטות ובתי המשפט. קורבנותם של חשודים/נאשמים בעברות מין מתבטאת ביחס האמפטי ובאמון שניתן אפריורית למתלוננות בעבירות מין. מדיניות המעצרים בישראל כלפי חשודים בעברות מין היא קשוחה. לעיתים די בתלונה בודדת כדי לגרום למעצרו של אדם, אף ללא עבר פלילי בעבירות של אינוס/אונס (החדרת איבר או חפץ לאיבר מינה של האשה בלא הסכמתה), מעשה סדום (החדרת איבר או חפץ לפי הטבעת או לפה בלא הסכמה) מעשה סדום,מעשים מגונים. בעבירות מין כנגד קטינים, ישנה עילת מעצר מיידית של מסוכנות לציבור. כשמוגש כתב אישום כנגד חשוד בעברות מין, בדרך כלל מלווה כתב האישום בבקשה למעצר עד תום ההליכים. ישנן עברות מין המתקיימות ביחסי מטפל ומטופל, כשהמטפל מנצל את השפעתו הפסיכולוגית והנפשית על המטופל למטרות מין.

ייצוג עבירות אונס ומין

כשמתגוננים מול חשדות בעבירות מין חייבים להקפיד על מספר קוים מנחים. לפני החקירה יש להתייעץ עם עו”ד מומחה עבירות מין, שכן מדובר במומחיות ספציפית. אין למסור גירסה לפני התייעצות משפטית. יש להבין את החשדות, למסור הכחשה כללית, ואז לדרוש את זכות ההיוועצות הקבועה בחוק. צריך לדרוש נתונים רבים ככל הניתן לגבי העובדות הנטענות כנגד החשוד, לרבות ימים, מקומות, מס’ פעמים וכיוצ”ב, על מנת שהסניגור ידע לייעץ. אין לדבר שלא לפרוטוקול הכתוב, שכן אז החוקרים רושמים מזכרים מפלילים. יש לפרוס בפני עורך הדין את כל העובדות בהרחבה. כשמוסרים עדות יש לשמור על קור רוח. לדבר בקצב הכתבה. כרונולוגית. אם מאיצים בכם, להאט את הקצב ולדרוש שהדברים ירשמו. ישנה חובת הקלטה לפי החוק.

עוד שירותים

עו״ד דיני משפחה>>

עורך דין הטרדה מינית – יעקב שקלאר

יש למסור הודעה מלאה עם פרטים מקסימליים ולהפנות לראיות שתומכות בגירסת ההגנה, בציון שמות של עדים. טענת אליבי יש למסור מיידית במידת האפשר. יש לדרוש עימות. במהלך העימות להטיח את הגירסא ולשאול שאלות. לא להכחיש מין בהסכמה, על מנת לא להגדיל את חזית המריבה. יש לפגוע במהימנות המתלוננת על ידי העלאת נתונים לרעתה, אם מצב נפשי (פסיכיאטרי) אם עבירות פליליות, אם תלונות קודמות (מתלוננת סדרתית).

ישנן גם עבירות מין המבוצעות ברשת האינטרנט, כנגד קטינים, בין אם מדובר בהחזקה או בהפצת חומר פורנוגרפי פדופילי, ובין אם עבירות מין המבוצעות באמצעות תוכנות המאפשרות צפייה ישירה בבן השיח, פיתוי ושידול קטינים לביצוע עבירות מין בעצמם או באחרים.

לסיכום המאמר ייצוג בעבירות מין

חשוב לזכור שכל תיק של עבירות מין שונה באפיוניו ובנסיבותיו, וכך גם ההגנה בפניו, ולכן אין לנהל תיק של עבירות מין ללא הגנה משפטית, הואיל והעונש הצפוי הינו כבד כמו גם מדיניות המעצרים הקשוחה בישראל, עלולים לגרום למעצר ממושך, גם כאשר התלונה היא תלונת כזב, לאור הרגישות הרבה בה מתייחסת המערכת המשפטית לקורבן העבירה.

עו”ד יעקב שקלאר הינו עורך דין פלילי מומחה לייצוג נאשמים וחשודים בעברות מין מזה 20 שנה. פסקי דין רבים בהם הופיע עו”ד שקלאר עורך דין פלילי נדונו כתקדימים משפטיים בבית המשפט העליון, ומשמשים חומר לימוד חובה בבתי הספר למשפטים. “המאמר אינו מהווה ייעוץ משפטי והאמור בו נועד לשמש כמידע ושירות לציבור”… 

צרו קשר
מלאו פרטים ונחזור אליכם
  • שדה זה הינו למטרות אימות וצריך להישאר ללא שינויים.
Skip to content