לייעוץ ללא התחייבות: 055-9704235
עורך דין קניית דירה

עורך דין קניית דירה

תמונה של עורך דין מקרקעין

עורך דין קניית דירה  מתי תצטרכו להתייעץ איתו? קניית נכס מקרקעין (דירה במיוחד) היא הפעולה העסקית-משפטית החשובה ביותר שיעשה האדם הממוצע בימי חייו. לכן רצוי וראוי לדעת מה לעשות ואולי לא פחות מזה, מה לא לעשות בעסקת קנייה של נכס. לצורך זה ליקטנו עבורכם את עשרת הדברים החשובים ביותר שצריך לדעת.

עורך דין קניית דירה 10 הדיברות בקניית דירה

1: בדוק עם מי יש לך עסק– חשוב מאד לדעת ממי אתה רוכש דירה. שוחח עם המוכר, הכר אותו, תברר היכן הוא גר, תבדוק את תעודת הזהות שלו, תשאל עליו.

2: בקר בנכס אותו תרצה לרכוש– חשוב מאד לבקר בנכס לרכישה מספר פעמים, טרם ההחלטה על הקנייה. עשה זאת בלווי משפטי או בחברת בר סמכה. בקר בנכס בשעות היום והלילה, באמצע ובסוף השבוע.

3: בדוק פרטים ראשוניים הנוגעים לנכס – בשלב הראשון בדוק בעצמך איזה הוצאות שוטפות יש בבניין, מה גובה הארנונה, הוועד, בקר אצל השכנים ותברר על יחסי השכנות בבנין.

עוד טיפים מ- עורך דין קניית דירה

4:אל תסכם עם המוכר פרטים חוץ ממחיר הדירה ותאריך קבלתה – חוץ מהמחיר אל תסכם פרטים לגבי העסקה ללא התייעצות עם עורך דין קניית דירה. לדוגמא, ייתכן קביעת התשלומים שנראית לך אינה טובה מבחינת ההגנה על כספיך, או שרצוי לחלק את גודל התשלומים באופן שיגן על כספיך, בצורה טובה.

5: אל תחתום על שום מסמך גם לא על זיכרון דברים– אל תתפתה לחתום לבדך על שום מסמך “כדי להבטיח את הקנייה”. הסכנות שבחתימה על זיכרון דברים רבות, שכן, בית המשפט מכיר בזיכרון דברים כהסכם מחייב, ואדם יכול למצוא עצמו קשור בהסכם שתנאיו מקפחים.

עורך דין קניית דירה עוד טיפים חשובים

6: עורך דין קניית דירה אל תקנה דירה לפני ביצוע בדיקות משפטיות חשובות ביותר– בדיקת הבעלות בדירה (למנוע חשש מזיופים ומכירת נכסים באמצעות ת.ז. מזויפות), האם יש עיקול או שיעבוד על הדירה, האם רשומות מגבלות שימוש בדירה (“הערות אזהרה”). כל אלה הן בדיקות שרק איש מקצוע העוסק בתחום יכול לבדוק בצורה אמינה.

7: אם אתה רוכש דירה עם משכנתא קבל אשרו עקרוני לפני החתימה-רוב האנשים רוכשים דירה בעזרת הלוואה מהבנק. דאג לקבל אשור בכתב מהבנק לגבי אשור ההלוואה ותנאיה לפני הקנייה וחתימת ההסכם, שכן לאחר החתימה על ההסכם לא תוכל לבטל את ההסכם בגלל אי מתן הלוואה.

לסיכום

8: אל תחסוך בבעלי מקצוע – העזר בשמאי מקרקעין כדי לקבל מידע מלא על הנכס, זכויות בנייה, או קיומן של בעיות תכנון אפשריות, במיוחד כשמדובר בדירת גג, בית קרקע או בדירה שיש לה זכויות בנייה (כגון:בדיקת תיק בניין בעירייה וגם בעניין היטל השבחה). כדאי גם לקבל ייעוץ ממומחה במיסוי וזאת כדי לדעת מראש איזה הוצאות מס יש בזמן רכישת הדירה.

9: הסכם ייערך רק על ידי עורך דין מקרקעין המבין בתחום – כדי להגן עליך ועל כספיך ועל מנת להבטיח שתקבל בסוף בדיוק מה שרצית למד את ההסכם תראה אם הבנת את כל התנאים, במיוחד כל מה שקשור לתשלומים, מועד קבלת הדירה וכד’.

10: אזהרה חשובה לפני סיום– כל האמור אינו אלא אזהרה והמלצה ואינו מהווה תחליף לליווי צמוד של עורך דין קניית דירה מקצועי בביצוע העסקה הספציפית! כל עסקה הבעיות והפתרונות שלה! “המאמר אינו מהווה ייעוץ משפטי והאמור בו נועד לשמש כמידע ושירות לציבור”… 

למעבר לעמוד עורך דין פלילי לחצו>>

צרו קשר
מלאו פרטים ונחזור אליכם
  • שדה זה הינו למטרות אימות וצריך להישאר ללא שינויים.
Skip to content