לייעוץ ללא התחייבות: 055-9704235
משחק הפיצויים בין המעביד לעובד

משחק הפיצויים בין המעביד לעובד

yvolnenie 1

משחק הפיצויים בין המעביד לעובד – רבים ממעסיקים פונים אליי בטרוניה שביה”ד פוסק רוב הזמן’ אם לא תמיד, לטובת העובד, וכי להם מראש אין סיכוי. כאילו מדובר היה במשחק מכור, ואולם לא כך הם פני הדברים.

סנונית ראשונה לכך ניתן לראות בפסיקות של בתי הדין השונים בכל הקשור לשאלת זכאותו של עובד פלוני לפיצויי פיטורים במקרה בו פוטר על רקע התנהגותו.

פה מדובר על משחק

כאן מדובר בסוג של משחק ומדוע? מאחר ונכון להיום המצב החוקי בארץ הנו כזה שאינו מזכה בדרך כלל עובד המתפטר בפיצויי פיטורים, אלא אם מדובר בנסיבות המצדיקות זאת בהתאם לקבוע בחוק ו/או הסכם קיבוצי.

לצורך הדיון, בואו נניח לרגע שהמדובר הוא בעובד רגיל שאינו זכאי לפיצויי פיטורים במקרה של התפטרות רגילה, אלא רק כאשר מדובר בפיטורים. עובד כאמור אינו רוצה להפסיד את פיצויי הפיטורים ושלו במקרה ויתפטר, לכן ובכדי להשיג את הפיצויים ינסה לגרום למעביד לפטרו על ידי התנהגויות שונות כדוגמת ירידה בתפוקה, תלונות שווא, איחורים, הפרות משמעת וכדומה.

בסופו של המשחק מפוטר העובד בשל התנהגותו וכאילו לא די בכך שגרם נזקים למעביד, הרי שהוא מוסיף חטא על פשע עת מגיש תביעתו לביה”ד לתשלום פיצויי פיטורים.

לקבלת מידע מעורכן דין תאונות עבודה לחצו כאן>>

לסיכום המאמר

מאחר והמצב החוקי הקיים נכון להיום לא נותן מענה לסיטואציה כזו ומקרים כאלו מגיעים לפתחו של ביה”ד חדשות לבקרים, באה הפסיקה ונתנה מענה לפיו שוללים מאת העובד כספים בשיעור מסוים מפיצויי הפיטורים ולעיתים שוללים את מלואם. הדבר תלוי בחומרת המעשה מצד העובד.

אם כך עינינו הרואות כי סופו של המשחק הנו להביא לכדי תוצאה לפיה העובד נענש ואינו מתוגמל בשיעור מלוא הפיצויים נוכח התנהגותו. חשוב לציין, כי משחק זה הדדי ומקום בו המעביד עשה כל שאל ידו כדי להביא להתפטרות העובד במטרה לחמוק מתשלום פיצויי פיטורים, הרי שאז המעביד עלול למצוא עצמו מחויב בתשלום רכיב זה חרף התפטרות העובד.

כך או כך, בין אם אתם מצד המעביד ובין אם אתם מצד העובד חשוב לפנות לייעוץ משפטי עם עוד פלילי https://www.shklyar-law.co.il/ טרם קבלת כל החלטה. “המאמר אינו מהווה ייעוץ משפטי והאמור בו נועד לשמש כמידע ושירות לציבור”… 

 

צרו קשר
מלאו פרטים ונחזור אליכם
  • שדה זה הינו למטרות אימות וצריך להישאר ללא שינויים.
Skip to content