לייעוץ ללא התחייבות: 055-9704235
החזקת סמים – הבחנה בין החזקה לשימוש עצמי ובין החזקה שלא לשימוש עצמי

החזקת סמים – הבחנה בין החזקה לשימוש עצמי ובין החזקה שלא לשימוש עצמי

samim2 1

החזקת סמים – הבחנה בין החזקה לשימוש עצמי ובין החזקה שלא לשימוש עצמי

עו”ד יעקב שקלאר מסביר:

הדין בישראל אוסר על החזקת סמים – מכל סוג ובכל כמות. פקודת הסמים המסוכנים מבחינה בין החזקת סם לשימוש עצמי ובין החזקת סם שאיננה לשימוש עצמי.

לכל סם נקבעה כמות מסוימת אשר מעליה, החזקת הסם תיחשב כהחזקה שלא לשימוש עצמי. הכמות מתייחסת למשקל נטו של הסם הנתפס, בין אם הסם נתפס בתוך סיגריה מגולגלת, כזרעים, כעלים ובין אם בכלי עישון שונים. במידה ונתפסת עם כמות של 15 גרם מריחואנה למשל, קיימת חזקה בחוק שהסם שימש לא רק אותך, אלא גם אחרים.

עו”ד שקלאר מסביר

עו”ד  פלילי יעקב שקלאר מסביר כי את החזקה הקיימת בחוק ניתן לסתור, ע”י הצגת ראיות לפיהן למרות שהכמות גבוהה מהכמות המוגדרת כשימוש עצמי, עדיין –  החזקת הסם תיחשב כשימוש עצמי ולא לצורך הפצה.

מדובר בשתי עבירות שונות לחלוטין בראי פסיקת בתי המשפט, כאשר המחוקק קבע לכל עבירה עונש מאסר שונה בתכלית בצדה. העונש המירבי בגין החזקת סם לשימוש עצמי הוא שלוש שנות מאסר ואילו בגין החזקה שלא לשימוש עצמי העונש המירבי מגיע עד ל-20 שנות מאסר.

לדברי עו”ד יעקב שקלאר, במידה ונתפסת עם כמות סם לשימוש עצמי ונפתח לך תיק במשטרה, תוכל להשתמש לצורך הגנתך, בהנחיות היועץ המשפטי לממשלה בעניין מדיניות התביעה- סמים: אחזקה ושימוש לצריכה עצמית, מיום 14/9/2003.

בהתאם להנחיות, בתפיסת הסם הראשונה אצל אדם נעדר כל תיקים פליליים, כאשר ברור כי מדובר בשימוש עצמי, בחינת מעידה, ובהתקיים התנאים שיפורטו להלן, ניתן לסגור את התיק תוך אזהרה שתירשם בגיליון הפלילי: “נסגר באזהרה מחוסר עניין לציבור למיצוי הדין, כיוון שהמדובר בתפיסת סם ראשונה לשימוש עצמי”.

עוד שירותים שתמצאו אצלנו

כל המידע על דיני משפחה>>

עורך דין צווארון לבן מומחה>>

עורך דין יעקב שקלאר מסביר כי התנאים הנדרשים בהתאם להנחיות היועץ המשפטי לממשלה הם:

  1. הודאת החשוד – על החשוד להודות בהזדמנות הראשונה כי הסם שנתפס ברשותו מיועד לשימושו האישי ולשימוש זה בלבד.
  2. הגשת בקשה – יש להגיש בקשה לסגירת התיק שנפתח נגד החשוד. רצוי לעשות זאת באמצעות עו”ד מנוסה אשר יגיש את הבקשה ויעמוד על הטיעונים המשפטיים הרלוונטיים.
  3. היעדר רישומים פליליים – על החשוד להיות אדם נורמטיבי, ללא עבר פלילי.
  4. היעדר נסיבות מחמירות (דוגמת שימוש בסם ע”י בעל תפקיד).

עורך דין יעקב שקלאר מדגיש כי כאשר מדובר בתפיסת סם ראשונה ובכמות קטנה, כאשר מדובר במריחואנה או חשיש לשימוש עצמי, על גורמי החקירה והתביעה לפעול בהתאם למדיניות שלא תמצה עם אדם נורמטיבי את הדין.

עו”ד יעקב שקלאר ממליץ בכל מקרה לפנות לייעוץ משפטי עם עורך דין מנוסה ובקיא בתחום, גם במידה ונתפסים עם כמות מזערית של סם, שכן לא כל שוטר זוטר מכיר את ההנחיות ואת מדיניות בתי המשפט. על מנת לסגור את התיק יש לבצע פעולות נוספות והבאת ראיות שאינן מצויות בידי המשטרה לצורך הגנה, ועו”ד בעל ניסיון וותק בתחום יוכל לשכנע את התביעה המשטרתית לסגור את התיק ביתר קלות.

משרד עורך דין יעקב שקלאר ייצג במהלך השנים עשרות לקוחות שנתפסו ע”י המשטרה בחשד להחזקת סמים לשימוש עצמי או בחשד להחזקת סמים שלא לשימוש עצמי. “המאמר אינו מהווה ייעוץ משפטי והאמור בו נועד לשמש כמידע ושירות לציבור”…

צרו קשר
מלאו פרטים ונחזור אליכם
  • שדה זה הינו למטרות אימות וצריך להישאר ללא שינויים.
Skip to content